Sunday, March 4, 2007

يارب عفوك ورضاك

يارب سامحنى يارب انا عارفة انى غلطت فى حقك كتير قوى لكن غصب عنى اللهم انك عفوا كريم تحب العفو فاعفو عنى يارب فى اشياء كتيرة جوة قلبى بتتعبنى لكن مبعرفش اعمل اي حاجة فيها ولا حتى اتصرف فيها ازاى لكن مش عارفة برضة اعمل اية انا مخنوقة جدا ولا ادرى من ماذا ؟
بحس دائما انى لوحدى ومش معايا حد حتى وانا مع ناس كتير بكون مش شايفهم ولا حاسة انهم معايا حتى وانا معايا كل شى بحس انى فقدت كل شى وفى اسعد لحظات حياتى واجملها بكون من جوايا مش فرحانة ولا مبسوطة كل حاجة عندى بقت شبة بعضها ومش فارق معايا الحزن من الفرح انا بجد تعبانة قوى ومحتاجة اتكلم ولكن مش لاقية حد اتكلم معاة وكانى بتكلم مع نفسى جربت كتير انى اتكلم مع نفسى لكن حسيت انى هوصل للجنون كل اللى حواليا بيفتكروا انى علشان بضحك انى عادية ومفيش حاجة بتضيقنى مع انى بكون من جوايا بموت ومحدش حاسس بيا
دائما بحس انى فى حاجة ضيعة منى ومش لاقيها ونى مش عارفة افكر وكل حاجة جوايا متلغبطة يارب ساعدنى علشان اقدر الاقى نفسى من جديد واعرف انا عايزة اية من حياتى وانا عايشة لية و حاسة انى تيهة من نفسى وانها ضاعت منى يارب ارجع زى ما كونت وافهم نفسى مرة تانية .
حين تضيق نفسك يوما ويحزن قلبك ساعة, ويظهر لك ضعفك ,وعجزك فالهج فى ضراعة هاتفا ...يارب .
حين تسلك الطرق فتجدها قد سدت وتطرق الابواب فتجدها قد اغلقت فاعلم ان ربك ما سد عليك الابواب الا لتطرق بابة وقطع عنك الحبال كلها لتعتصم بحبلة ولانة فى شوق لسماع ندائك ......... يارب
يارب ساعدنى على نفسى, اللهم انى الجا اليك يارب لانى اعلم انى لا اجد السكون والامان والراحة مما فى نفسى الا بقربى اليك فاعنى على الاقتراب منك يارب

4 comments:

houty said...

بجد ده هزاز انا مش حتى الموضوع اللى انا اكتب فيه انت تكتبى فيه
انا عايزة اشيل نفسى من على بطاقتك
انا كتبت الموضوع ده قبل التغير
تعالى نساعد بعض ونقف جنب بعض

smraa alnil said...

هبه
بجد مش عارفة اقولك ايه
بس بجد اول بوست اقراه ليكي يكون بالجمال دة
ربنا كبير وعفو ورحيم بينا
صدقني لو انتي معاه عمرك ما هتحسي انك لوحدك ابدا
استأنسي بيه
مش هتبقي محتاجة لحد جنبك خالص
بالعكس هتلاقي الناس هي اللي هتموت وتتعرف عليكي وتبيق عايزة تشوفك وتعرفك
لان ربنا هيحبك وانتي معاه وبالتالي هيحبب فيكي خلقه
ابسط اني جيت
بس هوتي بقي وايجليز قالولك ايه
قوليل عشان هيضربوا النهاردة اكيد هههههههه

heb0o0o said...

انا بجد فرحانة قوى يا سمراء انك قراتى اللى انا كتبتة وانة عجبك وانى فعلا بحول دائما انى اكون قريبة من ربنا لان لما ببعد بحس انى بضيع وشكرا على كلامك الجميل

heb0o0o said...

نسيت اقولك ان هوتى صاحبتى قوى وانها كلامتنى عنك علشان بتحترمك قوى وسامحيها وكمان the eagals